Szukaj na tym blogu

niedziela, 17 listopada 2013

                                                    Lekcja
Temat: Korespondencja elektroniczna



 
1.Poczta elektroniczna(ang.e-mail)-to usługa przesyłania przez sieć wiadomości w postaci elektronicznej.Listy elektroniczne mogą zawierać dodatkowe pliki,tzw.załączniki, na przykład pliki tekstowe,graficzne,muzyczne,prezenstacje,programy itp.Do wysyłania i odebrania poczty musisz mieć koputer bądz telefon komurkowy,połącznie z internetem oraz specialny program do wysyłania i odbierania poczty (klient pocztowy)lub zwykłą przeglądarkę internetową.Oczywiście,trzeba też posiadać konto pocztowe w jednym z wielu serwisów udostępniających tego typu usługę.Główną zaletą komunikacji elektronicznej jest oszczędność czasu,pieniędzy oraz możliwość wysyłania i odbierania poczty z najdalszych zakątków świata w dowolnym czasie.

List elektroniczny-to wiadomość tekstowa przeznaczona dla konkretnego odbiorcy i wysyłania za pomocą internetu,do której można dołączyć pliki zewnętrzne.Współczesne listy elektroniczne mogą zawierać-oprócz tekstu -także multimedia.



2.Cechy dobrego hasła:
 
Dobre hasło powinno:

-zawierać minimum 8 znaków
-zawierać małe i wielkie litery,choć jedną cyfrę i znak specjalny(np.:#,%,$,*)
-być zmieniane co jakiś czas

Dobre hasło nie powinno:

-ograniczać się do jednego słowa (jedna z metod łamania haseł opiera się na sprawdzaniu słów kolejnych ze słownika)
-być jedynie kombinacją sąsiadujących znaków na klawiaturze
bezpośrednio zawierać naszych osobistych danych,które zna wielu naszych znajomych(data urodzenia,nazwisko,imię)

3.Jak odebrać pocztę w miejscu publicznym ?

Odebrać i wysyłać list elektroniczny możemy z każdego komputera podłączonegodo internetu z zainstalowaną przeglądarką lub klientem poczty.Należy jedynie pamiętać nazwę nazwy serwisów poczty przychodzącej i wychodzącej,jeśli chcesz użyć wyspecializowanego klienta pocztowego.

Jeśli nie masz dostępu do swojego komputera,a chcesz jednorazowo wysyłać lub odbierać wiadomość,skorzystaj ze strony internetowej.W tym celu:

-otwórz w dowolnej przeglądarce stronę serwisu,w którym masz konto pocztowe
-przejdz do działu logowania do poczty
-wpisz swój login i podaj hasło


4.Najbardziej znane programy pocztowe to :
-Mozilla Thunderbird
-Windows Live Mail
-Apple Mail
-Eudora
-PostBox Express
-The Bat


5.Jak wysyłać list do kilku adresatów jednocześnie?
Wydaje się to proste-wystarczy wpisać albo lepiej wybrać z książki adresowej wszystkich odbiorców i wstawić do pola Do:Nie jest to jednak prawidłowe postępowanie.Tylko w uzasadnionych przypadkach(np.korespondencja biznesowa) dopuszczalne jest umieszczenie więcej niż jednego adresu w polu Do:Zamiast tego używaj pola Do wiadomości: i /lub Ukryte wiadomości:Pola mogą być też oznaczone jako DW: i UDW:,CC: i BCC(ang.Carbon Copy,Blind Carbon  Copy),lub po psrotu kopia:I ukryta kopia.

 



6.Jak poprawnie redagować listy?
* Każdy list powinien składać  się z 3 elementów - adresu odbiorcy, tematu listu i treści.
* Treść listu powinna zaczynać się krótkim powitaniem oraz kończyć pozdrowieniem i podpisem.
* Nie rob wciec jak w edytorze tekstu. Fragmenty listu oddzielaj pustymi wierszami.
* Pisz krótko i rzeczowo. Gdy używasz opcji Odpowiedz pisz pod wypowiedzią nadawcy.
* Sprawdzaj poprawność pisowni.
* Staraj się nie używać opcji Odpowiedz wszystkim.
* Wysyłając list do kilku osób jednocześnie umieścić ich adresy w polu Kopia ukryta.
* Nie używać formatu HTML
* Pakuj pliki przed ich załączeniem do listu.

List możesz ozdobić:
- emotikonami,
- załącznikami,
- papeteriami.



 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz